Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018

Η απαγορευμένη ταινία που έκοψε η ΕΡΤ την ώρα που παιζόταν [2 Βίντεο]

Είμαστε στα 80’s και στη διακυβέρνηση της χώρας βρίσκεται το ΠΑΣΟΚ. 
Εκείνη την εποχή ο Αντρέας Παπανδρέου βρισκόταν στην Κρήτη για την προεκλογική περίοδο. 

Τις περισσότερες ώρες της ημέρας η δημόσια τηλεόραση – που ήταν τότε η μόνη επιλογή και στήνονταν όλοι....
 
μπροστά της – έπαιζε πολιτικές εκπομπές και σε χαμηλό ποσοστό μυθοπλασία.

Τα βράδια του Σαββάτου οι περισσότεροι περίμεναν να δουν κάποια ταινία του ελληνικού σινεμά.

Ένα Σάββατο οι υπεύθυνοι της ΕΡΤ αποφασίζουν να προβάλουν στο δεύτερο κανάλι το «Πέφτουν οι σφαίρες σαν το χαλάζι και ο τραυματισμένος καλλιτέχνης αναστενάζει». Μάλιστα, πήραν τηλέφωνο και τον Αλευρά (σκηνοθέτης της ταινίας) για να τον ενημερώσουν. Φυσικά αυτοί που έκαναν την επιλογή δεν είχαν ιδέα τι ακριβώς έδειχνε το φιλμ.

Ο Νίκος Αλευράς είχε φτιάξει την ταινία με κίνητρο να αποδώσει τα κενά σημεία ανάμεσα στην αλήθεια της κοινωνίας, την αλήθεια του κάθε ατόμου, την αλήθεια του έρωτα και κάθε μορφή αλήθειας που χαρακτηρίζεται από την δική της υποκειμενικότητα. Η οπτική του είχε στοιχεία αυτοβιογραφικά και πόνταρε στο σατιρικό του πράγματος. Είχε και μπόλικους συμβολισμούς.

Σημαντική σημείωση είναι και ότι αποτελούσε ένα από τα πρωτόλεια του. Άρα υπήρχε έντονο το στοιχείο του πειραματισμού κι ελάχιστη γνώστη του τηλεοπτικού κοινού. Γιατί το κινηματογραφικό κοινό είχε τιμήσει με την αποδοχή του την ταινία στα διάφορα φεστιβάλ που προβλήθηκε πριν από την επίμαχη βραδιά. Ο Αλευράς την είχε κάνει και λίγο interactive, μιας και σε κάποιο σημείο έβγαινε στην οθόνη και έλεγε ότι υπάρχει τηλεφώνημα για βόμβα και το κοινό σηκωνόταν πανικόβλητο.

Με τα πολλά, φτάνουμε σε εκείνο το βράδυ. Ο ίδιος περιγράφει μιλώντας στον Αντώνη Ντινιακό ότι είχε μαζευτεί με φίλους και άλλους συντελεστές για να δουν μαζί την ταινία. Η πρώτη σκηνή έδειχνε εκείνον να θηλάζει τη μάνα του ως ενήλικος. Μέσα σε δέκατα δευτερολέπτου το φιλμ αρχίζει να προχωράει σε fast forward μέχρι που οι επικεφαλής στην ΕΡΤ καταλαβαίνουν ότι οι επόμενες σκηνές είναι ανάλογης λογικής. Πολύ γρήγορα πέφτει μαύρο. Επί ώρες. Ο αναβρασμός εκείνο το βράδυ ομοίαζε σε πολεμική προετοιμασία.

Οι συντηρητικές δυνάμεις του τόπου έσπευσαν με επιθετική διάθεση έξω από το μέγαρο της ΕΡΤ για να διαμαρτυρηθούν. Μέσα σε 24 ώρες ο χρόνος έμοιαζε να έχει περάσει σαν ένας μήνας. Τηλέφωνα να χτυπάνε συνεχώς στο σπίτι του Αλευρά, βρισιές οργισμένων τηλεθεατών στο τηλεφωνικό κέντρο της ΕΡΤ, παραίτηση όλου του Δ.Σ. και πολλά ακόμα.


Το «Πέφτουν οι σφαίρες σαν το χαλάζι και ο τραυματισμένος καλλιτέχνης αναστενάζει» είχε γίνει μια παράξενη επιτυχία. Ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος, ηθοποιός που τότε βρισκόταν στην Αμερική, αποκάλυψε στον Αλευρά ότι έγραφαν γι΄αυτόν οι New York Times.

Το παράξενο παιχνίδι της μοίρας για το «Πέφτουν οι σφαίρες σαν το χαλάζι και ο τραυματισμένος καλλιτέχνης αναστενάζει» ήρθε μερικές δεκαετίες αργότερα. Το καλοκαίρι του 2013, λίγο πριν κλείσει η ΕΡΤ, είχε αποφασιστεί η συμβολική προβολή της ταινίας. Να κλείσει ο κύκλος που έμεινε ανολοκλήρωτος το 1984. Ούτε τότε πρόλαβε να παιχτεί. Λες και ήταν καταραμένη… 

Το τρέιλερ της ταινίας



Δείτε ολόκληρη την ταινία εδώ 





cretedoc

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...