Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

Ιερή αγελάδα

Ιερή αγελάδα (1) 

Κι εμείς να ήμασταν στην κυβέρνηση, πάλι τον Τσιόδρα θα χρησιμοποιούσαμε, δήλωσε ο συριζαίος πρώην υπουργός Υγείας Α. Ξανθός. Δεν αμφιβάλλουμε. 
Ο Σ. Τσιόδρας έχει όλο το «πακέτο» για να κάνει αυτή τη δουλειά. Ποια δουλειά; Όχι του αρχιστράτηγου στον πόλεμο ενάντια σε μια επιδημία (γιατί τέτοιος δεν είναι)....
 
αλλά του «αποσμητικού στην τουαλέτα της κυβέρνησης» (για να θυμηθούμε τον ορισμό του κυβερνητικού εκπροσώπου που έδωσε κάποτε ο μακαρίτης Θανάσης Κανελλόπουλος).

Ο Τσιόδρας είναι αυτός που αναλαμβάνει να δικαιολογήσει την κυβερνητική πολιτική. Να την παρουσιάσει άψογη, από την αρχή μέχρι το τέλος.
Ακούσατε, μήπως, ένα ψήγμα αυτοκριτικής από το στόμα του;
Φαντάζεστε να έβαζαν τον Κικίλια να κάνει αυτή τη δουλειά; Θα είχε ξεσηκωθεί το σύμπαν. Ενώ ο Τσιόδρας δεν είναι πολιτικός (άρα μπορεί να εμφανιστεί ως απροκατάληπτος), είναι πανεπιστημιακός (σε τέτοιες στιγμές ο κόσμος δείχνει εμπιστοσύνη στους πανεπιστημιακούς) κι έχει και το ύφος του ιεροκήρυκα που μιλάει χαμηλότονα, χωρίς πάθος, κι άμα χρειαστεί ρίχνει και κάνα δάκρυ.

Ετσι, τα αστικά ΜΜΕ κατάφεραν να τον μετατρέψουν σε ιερή αγελάδα που δεν επιτρέπεται να την αγγίξεις. 
Ο Τσιόδρας δεν είναι κλινικός γιατρός. Δε βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της μάχης. Εκεί βρίσκονται οι γιατροί του «Σωτηρία», για παράδειγμα, που καταγγέλλουν ότι δεν έχουν ούτε τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας.
Αλήθεια, γιατί δίπλα στον Τσιόδρα και στον Χαρδαλιά δεν εμφανίζεται και ένας εκπρόσωπος των νοσοκομειακών γιατρών, ώστε ο ελληνικός λαός να μαθαίνει σε καθημερινή βάση και τη γνώμη των γιατρών της πρώτης γραμμής, αυτών που θα τον κουράρουν αν χρειαστεί; 
Γιατί, απλούστατα, οι νοσοκομειακοί γιατροί δε δέχτηκαν να παίξουν το παιχνίδι που παίζει ο Τσιόδρας. Μιλούν τη γλώσσα της αλήθειας και διατυπώνουν αιτήματα. Οχι για την πάρτη τους, ούτε με γνώμονα τον προϋπολογισμό λιτότητας, αλλά με βάση τις πραγματικές ανάγκες.
Με κριτήριο την προστασία εκείνων που θα ασθενήσουν. Μ' άλλα λόγια, οι νοσοκομειακοί γιατροί είναι με την κοινωνία, ο Τσιόδρας είναι με το κράτος και την κυβέρνηση.
Ιερή αγελάδα (2)

Ακόμα και στο ειδικό αντικείμενο του Τσιόδρα, τη λήψη μέτρων ελέγχου και μη εξάπλωσης της επιδημίας, υπάρχουν και άλλοι ειδικοί επιστήμονες.
Ένας απ' αυτούς, ο Δ. Κουρέτας, καθηγητής Βιοχημείας-Βιοτεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Τοξικολογίας, έστειλε μια επιστολή στον Μητσοτάκη και μετά τη δημοσίευσε. Ζητούσε τη λήψη επειγόντων μέτρων (περισσότερα τεστ, επίταξη όλων των εργαστηρίων κ.ά.), για να μη γίνουμε Ιταλία

Αντί να του απαντήσει ο Μητσοτάκης, βγήκε και του απάντησε ο… Τσιόδρας, χαρακτηρίζοντας τις επιστημονικές απόψεις του συναδέλφου του… fake news!
Του απάντησε κάνοντας χρήση του μικροφώνου που του έχει παραχωρήσει το κράτος. Εκμεταλλευόμενος το μονοπώλιο της ενημέρωσης. Μάλιστα, τη στιγμή που απαντούσε στον Κουρέτα (χωρίς να έχει το θάρρος να τον κατονομάσει, αλλά μόνο φωτογραφίζοντάς τον) ξέφυγε από το μειλίχιο ύφος του ιεροκήρυκα και πήρε το ύφος της οχιάς που στάζει φαρμάκι.

Συμπέρασμα: ο Τσιόδρας είναι αυτό που οι Αμερικάνοι στους πολέμους τους ονομάζουν embedded (ενσωματωμένος).

Ο σύλλογος των μελών ΔΕΠ του Πανεπιστήμιου Αθήνας (εκεί που ανήκει και ο Τσιόδρας) την έπεσε στον Τσιόδρα και υπερασπίστηκε τον Κουρέτα! Υπάρχει μεγαλύτερη ντροπή για έναν επιστήμονα από το να τον καταγγέλλει ο επιστημονικός σύλλογος του οποίου είναι μέλος; Από το να κρίνει «απαράδεκτες» και τις τρεις θέσεις που εξέφρασε;
Ιερή αγελάδα (3)

Ο Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος (Χατζηνικολάου) είναι από τους λεγόμενους «σκληρούς» του ιερατείου.

Φιλοδοξεί, όμως, να διαδεχτεί τον Ιερώνυμο και έκανε μια έξυπνη κίνηση. Τάχθηκε υπέρ του κλεισίματος των εκκλησιών και της τέλεσης της λειτουργίας μόνο από τον παπά.

Όταν ο ξάδερφός του, εκδότης Νίκος Χατζηνικολάου, ανακοίνωσε ότι ο Νικόλαος θα κάνει λειτουργία μόνος του με έναν μόνο ψάλτη, που μπορεί να είναι «έκπληξη», καταλάβαμε αμέσως ότι θα είναι ο Τσιόδρας (κάπου είχαμε διαβάσει ότι είναι και ψάλτης). Και δεν πέσαμε έξω.

Ο δεσπότης, βέβαια, δεν ήταν μόνος με τον Τσιόδρα. Είχε δυο ακόμα ρασοφόρους κι έναν ακόμα ψάλτη, όπως είδαμε στις φωτογραφίες (σύνολο πέντε άτομα, μαζί με τον Τσιόδρα, χώρια το τηλεοπτικό συνεργείο, ο φωτορεπόρτερ, ίσως και κάνας δημοσιογράφος).

Και το σημαντικότερο: έξω από την εκκλησιά συνωστίζονταν λίγες δεκάδες πιστοί, για να πάρουν «ευλογία». Γιατί, λοιπόν, να μην του την πέσουν του Τσιόδρα από τα social media;

Ο ίδιος απάντησε ότι βρέθηκε εκεί με ειδική άδεια (από ποιον; για ποιο λόγο;) κι ότι ήταν «1 άτομο σε 1000 τετ μέτρα» και χαρακτήρισε… ρατσιστική την κριτική που του έγινε.

Εχει έκταση πέντε στρέμματα η συγκεκριμένη εκκλησιά; Γιατί να πει τέτοιο ψεματάκι ο κ. καθηγητής; Και σωστά να έκανε τις μετρήσεις (ήμασταν πέντε που κάναμε τη λειτουργία συν το τηλεοπτικό συνεργείο), πάλι εντός του ορίου των δέκα τετραγωνικών ανά άτομο θα ήταν.

Βέβαια, δε θα ήταν εντός της απόφασης Κεραμέως για τέλεση της λειτουργίας μόνο από τον παπά (και όχι από ομάδα ιερωμένων), γι' αυτό και κατέφυγε στο… ψεματάκι.
 
Για μας το σημαντικότερο δεν είναι αυτό, αλλά η σκοπιμότητα του σόου που στήθηκε, με τη συμμετοχή του Τσιόδρα.

Δικαίωμά του να πιστεύει (κρίνεται ως επιστήμονας και γι' αυτό), δικαίωμά του να ψέλνει, να κάνει ό,τι θέλει ως άτομο. Ομως, εν προκειμένω, ο Τσιόδρας δεν πήγε ως άτομο. Πήγε ως το πιο προβεβλημένο αυτή την εποχή άτομο της επιστημονικής κοινότητας. Για να στείλει μήνυμα, όχι απλώς συμβατότητας, αλλά σύζευξης επιστήμης και θρησκείας.

Ο Τσιόδρας πήρε μέρος στο σόου όχι ως ένας πολίτης που του αρέσει να ψέλνει, αλλά ως «παπαδάκι», ως πρόσκοπος του ιερατείου (συγκεκριμένης μερίδας του, μάλιστα), που θέλει
να ξαναστηλώσει το τρωθέν κύρος του.

«Ενσωματωμένος» στην υπηρεσία της κρατικής πολιτικής έναντι της επιδημίας, «ενσωματωμένος» και στα σχέδια του αντιδραστικού ιερατείου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...