Πράσινο φως για
τη «παραχώρηση» σε ιδιώτες του αεροδρομίου Ιωαννίνων και άλλων 22 αεροδρομίων
της χώρας τα οποία δεν είχαν παραχωρηθεί κατά την πρώτη παραχώρηση, αυτή της
Fraport.
Αυτό προκύπτει
από Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ και την οποία υπογράφει ο
Υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης....
Την ΚΥΑ φέρνει
στο φως, η εφημερίδα «Πρωινός Λόγος» στο φύλλο του Σαββάτου, 27/10/2018. Βρείτε
και κατεβάστε το ΦΕΚ B 4782 – 25.10.2018 εδώ...
Το αεροδρόμιο
Ιωαννίνων είχε κατά την πρώτη παραχώρηση θεωρηθεί άνευ οικονομικής σημασίας
οπότε δεν είχε συμπεριληφθεί στη σχετική διαδικασία.
Φαίνεται όμως ότι
τα έργα αναβάθμισης του σε συνδυασμό με την συνολική αναβάθμιση της περιοχής
δημιουργούν άλλες προοπτικές καθιστώντας το πλέον ελκυστικό για τους επενδυτές.
Τονίζεται πως στην ΚΥΑ που υπογράφει ο Υπ. Υποδομών δεν αναφέρεται η λέξη
παραχώρηση. Βαφτίζεται ανάπτυξη!
Στην ΚΥΑ
τονίζεται: Είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την
τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος,
η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των είκοσι τριών (23) περιφερειακών
αεροδρομίων της χώρας, των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται από την
Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και συγκεκριμένα των αεροδρομίων
Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου,
Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου,
Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
Στόχος αυτής
της διερεύνησης είναι η προετοιμασία και κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης
των ως άνω αεροδρομίων λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά στοιχεία τους καθώς και
τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού τους.
Στα πλαίσια της
διερεύνησης αυτής κρίνεται αναγκαία και η εξέταση εναλλακτικών σχεδίων
αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης καθώς και μέσω ανάθεσης
Σύμβασης Αξιοποίησης μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη.
Σύμφωνα με την
Υπουργική Απόφαση:
· Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) ως καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ωρίμανση προς δημοπράτηση Έργων Παραχώρησης, διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα.
· Στα πλαίσια της διερεύνησης των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται με μέριμνα της ΥΠΑ, η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) μπορεί να υποβοηθηθεί από σύμβουλο Ανάπτυξης και Οργάνωσης Μικρού και Μεσαίου Μεγέθους Αεροδρομίων, νομικό και χρηματοοικονομικό σύμβουλο, εγνωσμένης εμπειρίας στο αντικείμενο.
Σημειώνεται ότι
το αεροδρόμιο Ιωαννίνων λόγω ακριβώς της εξαίρεσης του από τη Fraport
αποτελούσε ένα ελκυστικό προορισμό για τα αεροσκάφη της «γενικής αεροπορίας»
και τα μικρά ελαφρά αεροσκάφη, τομείς οι οποίοι με τις κατάλληλες πρωτοβουλίες
θα μπορούσαν να το «απογειώσουν» κυριολεκτικά.
Αποτελεί
μέγιστο ζήτημα για την περιοχή και αναμένονται με ενδιαφέρον οι τοποθετήσεις
των εμπλεκομένων, ιδιαίτερα μάλιστα όταν σε λίγες μέρες επίκειται και η σύνδεση
της περιοχής μέσω του αεροδρομίου Ιωαννίνων και με δεύτερη αεροπορική εταιρεία
με την Αθήνα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου