Η
κρίση όπως φαίνεται ευνόησε το ελληνικό
εφοπλιστικό κεφάλαιο. Η αξία του στόλου
των Ελλήνων εφοπλιστών υπολογίζεται
στα 105,22
δισ. δολάρια(!) και
είναι οι μοναδικοί που έσπασαν το φράγμα
των 100 δισ. δολαρίων!!!
Και
ενώ ο όγκος των πλοίων του εφοπλιστικού
εκτινάσσεται σε ετήσια βάση τα χρήματα
που κερδίζει το ελληνικό κράτος από
αυτούς, μέσω της φορολογίας....
είναι μηδαμινά έως και ανύπαρκτα, ενώ την ίδια
στιγμή τα
κέρδη των εφοπλιστών φτάνουν σε αρκετά
δισεκατομμύρια ευρώ διασφαλισμένα από
τους διάφορους φορολογικούς παραδείσους
αλλά και την ελληνική νομοθεσία.
Η
ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ
Μολονότι
ο πληθυσμός της Ελλάδας αντιπροσωπεύει
μόνο το 0,15% του παγκόσμιου πληθυσμού,
τα ελληνόκτητα πλοία αντιπροσωπεύουν
σχεδόν το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Ο ελληνικός εμπορικός στόλος είναι ο
μεγαλύτερος στόλος στον κόσμο, με 4.936
πλοία (άνω των 1.000 gt) χωρητικότητας 389,69
εκατομμυρίων τόνων (dwt) και παρουσιάζει
φέτος αύξηση περίπου 6,63% σε σχέση με το
2018.
Οι
Ελληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν
τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους
στο διάστημα 2007-2018 παρά τη βαθιά κρίση
που ξέσπασε στα τέλη του 2008. Πλέον ο
ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει σε
χωρητικότητα (dwt) το 53% του στόλου της
Ευρωπαϊκής Ενωσης και το 20,9% του παγκόσμιου
στόλου.
Οι
Ελληνες εφοπλιστές ελέγχουν πλέον το
31,99% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων
αργού πετρελαίου, το 23,12% του παγκόσμιου
στόλου πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και
το 15,17% του παγκόσμιου στόλου πλοίων
μεταφοράς χημικών και παραγώγων
πετρελαίου. Σχηματικά μιλώντας, ένα στα
τρία τάνκερ μεταφοράς αργού και ένα στα
τέσσερα φορτηγά του πλανήτη είναι
ελληνικών συμφερόντων.
Αυτά
προκύπτουν από την ετήσια έκθεση
2018-2019 της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών,
στην οποία επισημαίνεται επίσης πως οι
εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών υπηρεσιών
της Ελλάδος από τις θαλάσσιες μεταφορές
υπολογίζονται σε περίπου 16,629 δισεκατομμύρια
ευρώ για το 2018, μια αύξηση της τάξης του
14,89% σε σχέση με το 2017, όταν οι αντίστοιχες
εισροές άγγιξαν τα 14,473 δισεκατομμύρια
ευρώ. Οι εκροές, όπως για έξοδα
συντήρησης ή ναυπήγησης και αγοράς
πλοίων κ.λπ., ανήλθαν στα 11,044 δισεκατομμύρια
ευρώ διαμορφώνοντας τις καθαρές εισροές
στην ελληνική οικονομία στα 5,585
δισεκατομμύρια έναντι 4,953 δισεκατομμυρίων
το 2017.
Το 22,5% και το 20,3% της
δραστηριότητας του ελληνικού στόλου
εξυπηρετεί το εμπόριο από και προς τις
ΗΠΑ και την Ευρώπη αντίστοιχα, ενώ το
μεγαλύτερο μερίδιο της δραστηριότητάς
του, δηλαδή το 31,8%, εξυπηρετεί τις ταχέως
αναπτυσσόμενες ασιατικές οικονομίες.
Επιπλέον,
στις αρχές του 2019 οι παραγγελίες για τη
ναυπήγηση ελληνικών συμφερόντων πλοίων
(άνω των 1.000 gt) διαφόρων τύπων ανήλθαν
σε 223 (συνολικής χωρητικότητας 25,03 εκατ.
dwt) από τις συνολικά 2.578 παραγγελίες,
χωρητικότητας 189,78 εκατομμυρίων dwt. Ομως
το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί μόλις 720
πλοία (άνω των 1.000 gt) και έτσι ο στόλος
με ελληνική σημαία κατατάσσεται στην
8η θέση διεθνώς, αν και δεύτερος, μετά
τη Μάλτα, στην Ε.Ε. (σε όρους dwt).
Την
επόμενη φορά που θα ακούσετε για το
ελληνικό «εφοπλιστικό θαύμα». Που θα
ακούσετε να υμνούν τους Έλληνες εφοπλιστές
που αγοράζουν πλοία και δυναμώνουν του
στόλους τους παραμένοντας στην κορυφή
του κόσμου, να θυμάστε:
Το
«θαύμα» τους χτίστηκε πάνω στην άγρια
εκμετάλλευση των ναυτεργατών και στις
δεκάδες φοροαπαλλαγές που τους προσφέρουν
όλες οι κυβερνήσεις αυτού του τόπου για
να αυγατίζουν τα καράβια και τα κέρδη
τους…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου