Ψιλό γαζί μας δουλεύει ο
Σπίρτζης με τις απαλλαγές από τα τέλη των διοδίων που διαφήμισε προ
ημερών… Το μόνο που κατάφερε είναι να διχάσει την Ήπειρο, ανάμεσα από τη
μια, σε αυτούς που θα διέρχονται δωρεάν τα διόδια του Δροσοχωρίου και
του Μαλακασίου (οι δημότες Μετσόβου) και τα διόδια της Τύριας (όλοι οι
πολίτες της ΠΕ Θεσπρωτίας) και σε εκείνους που θα πληρώνουν κανονικά
τέλη, αν και κάνουν τις ίδιες αποστάσεις αλλά αντίστροφα, με όλους τους
προηγούμενους.
Κατάφερε τουλάχιστον, να εκθέσει έναν πολιτικό αντίπαλο του ΣΥΡΙΖΑ, τον Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη, γιατί φάνηκε να λειτουργεί υπέρ του τόπου του και μόνο...
Κατάφερε τουλάχιστον, να εκθέσει έναν πολιτικό αντίπαλο του ΣΥΡΙΖΑ, τον Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη, γιατί φάνηκε να λειτουργεί υπέρ του τόπου του και μόνο...
και έναν βουλευτή του κόμματός του, τον Θεσπρωτό Μάριο Κάτση, ο οποίος πανηγύρισε για την απαλλαγή όλων των συμπολιτών του από τα διόδια της Τύριας.
Τι προκύπτει από το συμπληρωματικό Μνημόνιο - SupplementalMemorandumofUnderstanding: Greece, ThirdReviewoftheESMProgrammeDRAFT – 3 December 2017– στις σελίδες 40-42 που υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση με τους θεσμούς, προκειμένου να κλείσει η τρίτη αξιολόγηση; Ότι είχε μεν βάλλει τις υπογραφές του φαρδιά πλατιά ο Υπουργός Υποδομών στο μνημόνιο κατανόησης της 3ης Δεκεμβρίου 2017, και την ίδια ώρα, απάλλασσε δήθεν πολίτες της Ηπείρου από τα τέλη των διοδίων. Στη σελίδα 40 όμως, του κειμένου που είναι γραμμένο στα αγγλικά, σαφώς ορίζεται στα προαπαιτούμενα πως «α) οι Υπουργοί Υποδομών-Μεταφορών και Οικονομικών θα εκδώσουν ΚΥΑ που θα καθορίζει τη νέα τιμολογιακή πολιτική των τελών, όπως αυτή έχει συμφωνηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ (Απρίλιος 2018) η νέα τιμολογιακή πολιτική θα εφαρμοστεί αμέσως μετά την έγκρισή της από τη DG MOVE* β) ωσότου επικυρωθεί η νέα τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμοστεί σε όλους τους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αυτής αξόνων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών-μέχρι να κατασκευαστούν όλοι οι σταθμοί διοδίων- θα εκδώσει μεταβατικής ισχύος υπουργική απόφαση για τον καθορισμό των σταθμών διοδίων που θα λειτουργούν με την τρέχουσα τιμολογιακή πολιτική…». Τοαγγλικόκείμενοέχειωςεξής: ii. On Egnatia, (a) the Ministers of Infrastructure and Transport and Finance will issue a JMD setting out the new toll pricing policy in a form agreed with TAIPED (April 2018); the new toll pricing policy will be implemented immediately upon its approval by DG MOVE; (b) until the endorsement of the new toll pricing policy to be applied to all toll stations of the motorway and the vertical axes, the Minister of Infrastructure and Transport, upon completion of construction of any new toll station, shall issue an interim Ministerial Decision putting such stations in operation under the current toll pricing policy…
* DG MOVE είναι το τμήμα κινητικότητας και μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που είναι αρμόδιο για την πολιτική της Επιτροπής για τις μεταφορές για ιδιωτικούς και επαγγελματικούς σκοπούς.
Τι προκύπτει από το συμπληρωματικό Μνημόνιο - SupplementalMemorandumofUnderstanding: Greece, ThirdReviewoftheESMProgrammeDRAFT – 3 December 2017– στις σελίδες 40-42 που υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση με τους θεσμούς, προκειμένου να κλείσει η τρίτη αξιολόγηση; Ότι είχε μεν βάλλει τις υπογραφές του φαρδιά πλατιά ο Υπουργός Υποδομών στο μνημόνιο κατανόησης της 3ης Δεκεμβρίου 2017, και την ίδια ώρα, απάλλασσε δήθεν πολίτες της Ηπείρου από τα τέλη των διοδίων. Στη σελίδα 40 όμως, του κειμένου που είναι γραμμένο στα αγγλικά, σαφώς ορίζεται στα προαπαιτούμενα πως «α) οι Υπουργοί Υποδομών-Μεταφορών και Οικονομικών θα εκδώσουν ΚΥΑ που θα καθορίζει τη νέα τιμολογιακή πολιτική των τελών, όπως αυτή έχει συμφωνηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ (Απρίλιος 2018) η νέα τιμολογιακή πολιτική θα εφαρμοστεί αμέσως μετά την έγκρισή της από τη DG MOVE* β) ωσότου επικυρωθεί η νέα τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμοστεί σε όλους τους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αυτής αξόνων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών-μέχρι να κατασκευαστούν όλοι οι σταθμοί διοδίων- θα εκδώσει μεταβατικής ισχύος υπουργική απόφαση για τον καθορισμό των σταθμών διοδίων που θα λειτουργούν με την τρέχουσα τιμολογιακή πολιτική…». Τοαγγλικόκείμενοέχειωςεξής: ii. On Egnatia, (a) the Ministers of Infrastructure and Transport and Finance will issue a JMD setting out the new toll pricing policy in a form agreed with TAIPED (April 2018); the new toll pricing policy will be implemented immediately upon its approval by DG MOVE; (b) until the endorsement of the new toll pricing policy to be applied to all toll stations of the motorway and the vertical axes, the Minister of Infrastructure and Transport, upon completion of construction of any new toll station, shall issue an interim Ministerial Decision putting such stations in operation under the current toll pricing policy…
* DG MOVE είναι το τμήμα κινητικότητας και μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που είναι αρμόδιο για την πολιτική της Επιτροπής για τις μεταφορές για ιδιωτικούς και επαγγελματικούς σκοπούς.
Και πιο κάτω, υπάρχει μια παράγραφος που αναφέρεται στα άμεσα παραδοτέα, τονίζεται:
«iii. Όσον αφορά την Εγνατία, α) η Ελληνική Δημοκρατία, με το ΤΑΙΠΕΔ, θα υποβάλει στη DGMOVEτην εκκαθάριση της νέας πολιτικής τιμολόγησης των διοδίων που θα εφαρμοστεί στον αυτοκινητόδρομο και στους κάθετους άξονες, αφού οι τεχνικοί σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ ολοκληρώσουν τη μελέτη τους το σχέδιο τιμολόγησης διοδίων που προτείνεται να υποβληθεί στη DGMOVEπρέπει να συμφωνηθεί με το ΤΑΙΠΕΔ πριν από την υποβολή της στη DGMOVEβ) ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκδίδει ενδιάμεση υπουργική απόφαση με την οποία τίθενται σε λειτουργία οι σταθμοί των οποίων η κατασκευή έχει ολοκληρωθεί (Παμβώτιδα, Εύζωνες, Ιεροπηγή, Μεστή) με την τρέχουσα πολιτική τιμολόγησης διοδίων. (γ) ο Υπουργός Υποδομών θα εκδώσει μια νέα υπουργική απόφαση (ΥΑ) για να αντικαταστήσει τις κανονιστικές εξαιρέσεις που εκδόθηκαν στις 27/11/2017 στο ΦΕΚ. Η νέα ΥΑ θα συμφωνηθεί με το ΤΑΙΠΕΔ πριν από την έκδοσή της. Η ΥΑ θα προβλέψει ότι τυχόν εξαιρέσεις που καθορίζονται σε αυτήν λήγουν αμέσως μετά την έγκριση της νέας πολιτικής τιμολόγησης των διοδίων από τη DGMOVEκαι την έκδοση πρόσθετης ΥΑ για την εφαρμογή της νέας πολιτικής τιμολόγησης διοδίων, όπως εγκρίθηκε από τη DGMOVE. (δ)…»
Παραθέτουμε και το αγγλικό κείμενο: «iii. On Egnatia, (a) the Hellenic Republic, with TAIPED, will submit to DG MOVE for clearance the new toll pricing policy to be implemented on the motorway and its vertical axes after the technical advisors of TAIPED conclude their study; the draft toll pricing policy that is proposed for submission to DG MOVE must be agreed with TAIPED prior to its submission to DG MOVE; (b) the Minister of Infrastructure and Transport shall issue an interim Ministerial Decision putting the stations whose construction has been completed (Pamvotida, Evzonoi, Ieropigi, Mesti) in operation under the current toll pricing policy; (c) the Minister of Infrastructure will issue a new ministerial decision (MD) to replace the MD regulating exemptions issued on 27/11/2017 in FEK. The new MD will be agreed with TAIPED prior to its issuance. The MD will provide that any exemptions set out in it will terminate immediately upon the approval of the new toll pricing policy by DG MOVE and the issuance of a further MD implementing the new toll pricing policy as approved by DG MOVE. (d)…»
Από τα παραπάνω προκύπτει σαφώς, πως η κυβέρνηση και οι Υπουργοί Σπίρτζης και Τσακαλώτος κούνησαν… καθρεφτάκια στους ιθαγενείς, πριν από δέκα ημέρες, όταν εμφανίστηκαν με την απόφαση απαλλαγής πολιτών από τα τέλη των διοδίων, γιατί γνώριζαν εκ των προτέρων, αλλά εννοείται πως δεν το είπαν σε κανέναν, ότι οι απαλλαγές όπου ισχύουν, θα έχουν διάρκεια τεσσάρων το πολύ μηνών. Τον Απρίλιο του 2018 η τρόικα ζητά αναθεωρημένο κατάλογο τελών για τα διόδια της Εγνατίας που θα καταργεί τον μεταβατικό, στον οποίο προφανώς περιλαμβάνονται τα μηδενικά για κάποιους τέλη!
Παναγιώτης Μπούρχας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου