Το
βαρύ «λογαριασμό»
για τα εξασφαλισμένα κέρδη των
επιχειρηματικών ομίλων καλούνται να
τον πληρώσουν τα λαϊκά στρώματα τόσο
με την έμμεση και άμεση φορολογία για
τους «μποναμάδες»
του αστικού κράτους στους κατασκευαστές,
όσο
και με τον
«βαρύ πέλεκυ» των διοδίων,
όπως εξάλλου έχουν την «ευκαιρία» να
διαπιστώσουν....
«ιδίοις όμμασι» οι εκδρομείς αυτών των ημερών των γιορτών.
«ιδίοις όμμασι» οι εκδρομείς αυτών των ημερών των γιορτών.
Ενδεικτικά,
το πηγαινέλα από την Αθήνα έως το Ναύπλιο
στοιχίζει 12,9
ευρώ,
ενώ για την πιο μακρινή Τρίπολη το κόστος
αυξάνεται στα 17,7
ευρώ,
μέχρι τη Σπάρτη 27,4
ευρώ
και μέχρι την Καλαμάτα 27,9
ευρώ.
Από
την Αθήνα στην Κόρινθο κι επιστροφή,
δίχως χρήση της Αττικής Οδού, το κόστος
των διοδίων είναι 7,8
ευρώ,
μέχρι το Αίγιο 19
ευρώ
και μέχρι την Πάτρα
23,6 ευρώ.
Στην
πιο κοντινή Χαλκίδα το κόστος μετ’
επιστροφής φτάνει τα 6,6
ευρώ.
Από
εκεί κι έπειτα το κόστος αρχίζει να
αυξάνεται αισθητά αφού μέχρι τη Λαμία
είναι
25,5 ευρώ,
για τη Λάρισα εκτοξεύεται στα 44,3
ευρώ
για να γίνει στη συνέχεια συγκρίσιμο
με αυτό του αεροπλάνου αφού για τη
Θεσσαλονίκη το κόστος διοδίων εκτοξεύεται
στα 62,5
ευρώ.
Τέλος,
από την Αθήνα μέχρι το Αγρίνιο οι οδηγοί
θα πρέπει να πληρώσουν 56,6
ευρώ
σε διόδια και μέχρι τα Γιάννενα 76
ευρώ,
χρησιμοποιώντας και στις δύο περιπτώσεις
τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Σε
όλα τα παραπάνω αν υπολογιστεί και
κόστος καυσίμων με μέση τιμή βενζίνης
στην Αθήνα 1,55 ευρώ – στην επαρχία η τιμή
αυτή αυξάνεται αισθητά, αναλόγως την
περιοχή – καταλαβαίνει κανείς πόσο
μεγάλο μέρος του εισοδήματος μιας μέσης
εργατικής οικογένειας απορροφά μια
ολιγοήμερη εκδρομή.
Τα
στοιχεία εξάλλου για τα διόδια μιλάνε
από μόνα τους:
Στα
2.133 χιλιόμετρα που αριθμεί το δίκτυο
των μεγάλων δρόμων στην Ελλάδα,
αντιστοιχούν
46 μετωπικοί σταθμοί διοδίων και 99
πλευρικοί,
αριθμός που θα αυξηθεί παραπέρα, όταν
ολοκληρωθούν και οι υπόλοιποι σταθμοί
(μετωπικοί και πλευρικοί) στην Εγνατία
Οδό.
Τα
διόδια αυτά ανήκουν σε επτά ιδιωτικές
και μία «κρατική» εταιρεία, που εισέπραξαν
το 2018 (τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία)
περί τα 820 εκατ. ευρώ, από 706 εκατ. το 2017!
Θυμίζουμε
επίσης ότι στη θητεία του ο ΣΥΡΙΖΑ αύξησε
όχι μία ούτε δύο αλλά τέσσερις φορές
τα διόδια, εκτοξεύοντας τα κέρδη των
εταιρειών που εκμεταλλεύονται τους
δρόμους, με τη σκυτάλη να περνάει τώρα
στην κυβέρνηση
της ΝΔ
που συνεχίζει ακάθεκτη στον ίδιο πάντα
«δρόμο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου